Revista Estudios de Lingüística Aplicada

ESP | ENG | DEU | FRA
   


  • About
    • Focus & scope
    • Types of submissions
    • Structure of ELA
  • Content
  • Policies
    • Peer-review process
    • Guidelines for reviewers
    • Ethical Principles
    • Open Access Policy
    • Privacy Statement
  • Submissions
    • Online Submissions
    • Preparing your submission
    • Privacy Statement
  • ##navigation.calling##
  • Acquiring ELA
  • Indexing
  • Contact
Home > Archives > Year 11, No. 17 (July 1993)
Journal Content
Browse
  • By Issue
  • By Author
Font Size

Year 11, No. 17 (July 1993)

DOI: https://doi.org/10.22201/enallt.01852647p.1993.17

Table of Contents

Presentación
Dietrich Rall
PDF (Español)

Articles

Dialectología y enseñanza del español como lengua extranjera
José G. Moreno de Alba
PDF (Español)
Close the task; improve the discourse
Robert D. Manheimer
PDF
El lenguaje infantil y la afasia
Antoinette Hawayek
PDF (Español)
Some Issues in Russian Psycholingustics and theri Roots in the Linguistics and Psychology of the Nineteenth and Early Twentieth Centuries
Tatiana N. Naumova
PDF
Polysemy and synonymy in the lexico-semantic group of great volume in English
Clara Nora Moreira, Ana Luisa Argüelles, Nivaldo Negrín Márquez, Jesús Cabrera Llanes
PDF
La lealtad lingüística del indígena Maya Yucateco. Validación de la prueba "matched-guise"
Barbara Pfeiler
PDF (Español)
Escritura maya de niños hablantes de maya y alfabetizados en español
Alejandra Pellicer Ugalde
PDF (Español)
Un acercamiento al tema de afinidades lingüísticas: términos de parentesco en el túrquico y en el mayance
Eleanor Frankle Hecht
PDF (Español)

Talks

Cultura juvenil y variedad juvenil. Perspectivas en la enseñanza de idiomas
Klaus Zimmermann
PDF (Español)
Gramática de la destreza para manipular símbolos algebraicos y gramática generativa transformacional
Bernardo Hernández-Márquez Bolio
PDF (Español)


Sitemap | Créditos
MADE IN MEXICO. Copyright UNAM 2016
This web page can be reproduced with non-profit purposes provided that it is not modified and that the source and the web address are properly cited.
Otherwise, it requires previous written permission by the institution.
Last update: December 2018